Michiel hostens prijs 2012 : VERSLAG

Male, waar wij wonen - zondag 15 januari 2012

De eerste Michiel Hostens opstelwedstrijd werd een onverhoopt succes. Alle scholen van Male en Sint-Kruis werden aangeschreven: de Spycker, Mozaïek, de Zonnetuin, Kantelberg en SASK  zonden samen niet minder dan 212 werkjes in.
Tijdens de misviering, ter nagedachtenis van onze proost Michiel, werd onderstaand acrostichon, een klassikaal werkje van de leerlingen van het vijfde jaar A van de Zonnetuin geprojecteerd, een woordkunstvorm die Michiel zelf beoefende.
Na de mis was er dan de proclamatie. Onze voorzitter, Carlos De Rock, vroeg de juryleden de namen van de prijswinnaars bekend te maken.
Voor het vierde leerjaar waren dit Jill Neyrinck, Dieuwke De Jaegher en Yancai Vande Pitte, voor het vijfde leerjaar Hanna Vanthournout, Elisa Nevens en Ammelie Weyts en voor het zesde leerjaar Niels Vanden Broeck, Massiami Toure en Anna Lamote. Buiten categorie waren dit Enrique Vande Genachte, Hannes Mertens en Morgane Rogghe. Allen kregen een boekenbon t.w.v. 75, 50 en 25€.
Ook bekwam Milan Van Maldegem een jeugdwoordenboek Vandaele als aanmoedigingsprijs.
De jeugdschrijfster Mevrouw Dieltjens prees in haar woordje het initiatief: jongeren laten schrijven is uitermate belangrijk. Wie weet zitten er hier toekomstige auteurs bij.
De klasprijzen - een boekenbon van 100€ én een jeugdencyclopedie- gingen naar de klas van Geert Cherlet ( 4-de leerjaar Kantelberg), die van Dries De Sutter en Fien De Rock (5-de leerjaar A Zonnetuin)  en die van Bart De Jaegher (6-de leerjaar B Zonnetuin). Ook ontvingen de aanwezige schooldirecteurs een trofee/aandenken en bladwijzers voor alle deelnemende leerlingen.
Dit alles werd mogelijk door de financiële tussenkomst van Cera en sponsors, de juryleden de heer I.Callebaut, mevrouw C. Geernaert, mevrouw A.Vandevoorde en mevrouw R.Vanoverberghede inzet van pastoor Hugo, de kinderen en de mensen van MWWW die werkten achter de schermen.
DVH

Goed zijn voor elkaar

Mensen lopen elkaar voorbij.
In een snel, razend tempo.
Competitie is de norm, maar...
Hoor je ook die kreet?
In ieders hart zit het verborgen...
Elkaar helpen en...
Lief zijn voor een ander, voor elkaar zorgen!

Hoop doet ons herleven.
Om overal die glimlach te toveren.
Schrijf niemand af.
Toon dat iedereen erbij hoort.
En niemand moet zich minder voelen.
Nergens meer verdriet of pijn...
Simpelweg voor elkaar goed zijn!