Male kermis 2013

Al grijpen de meeste activiteiten van Male kermis op zondag plaats, toch begon Male kermis ook dit jaar op vrijdagavond met de vernissage van de kunsttentoonstelling in de kerk. Dit jaar ingeleid door ons bestuurslid, André Goossens (die met glans onze voorzitter verving) en officieel geopend door dhr. Franky Demon, schepen van de stad Brugge. Opnieuw een realisatie van eerstgenoemde om “u” tegen te zeggen, in één woord “prachtig”, met een diversiteit aan kunstenaars. Het bezoekersaantal kon dit bevestigen.

Daarna was er de officiële opening van Male kermis 2013, met toespraken door de vice-voorzitter van het feestcomité, Luk Deridder en door de gastspreker Dirk De fauw, voorzitter van het OCMW Brugge.

En dan …

Opnieuw was het een bang afwachten, want van het weer hing alles af. De weerman had gelijk: met Male kermis ging het zonnig en droog worden, dit in contrast met het weer van de vorige dagen en met vorig jaar.

Zondagvoormiddag: de harmonie Werkerswelzijn zette met een swingend aperitiefconcert de activiteiten in gang en trok heel wat mensen naar het Peellaertplein. ’s Middags was er de klassiek geworden gezinsbarbecue in het Couvent die, gezien de opkomst weer een succes was.

En dan…

14.00 uur: een vol programma op het Peellaertplein, alles opnieuw aan elkaar gepraat door de voorzitter van MWWW, Carlos De Rock: schattenjacht, tekenwedstrijd, grime, gekke kapsels, optredens van VBS Kantelberg, Malodie en dansschool Ramon, enz.

Nieuw dit jaar was de eerste editie van “Levende standbeelden”: een wedstrijd voor leerlingen van het 5-de en 6-de leerjaar én het verkeerspark, dat blijkbaar het jongste publiek aansprak.

Klassiekers waren het zwiermolentje, de ballentrap (!) en de top act, dit jaar de schlagerzanger David Vandyck, die blijkbaar heel wat fans meebracht.

Alles werd opnieuw afgesloten met de verloting van tal van prijzen o.m. een midweekverblijf in Durby en de uitreiking van een kunstwerk (getrokken uit de ingediende beoordelingsformulieren).

Een woordje van dank aan alle stille vrijwilligers die deze Male kermis 2013 mogelijk maakten.

Jammer dat het altijd zo luid moet gaan. Het is toch niet normaal dat mensen het plein verlieten en moeders de oren van hun kind afschermden op wat een familiefeest was…

dvh