Krokusconcert 28-02-2014

Commentaar uit de pers

Geslaagd krokusconcert in de kerk van Male

ZONDAG 02 MAART 2014,   AUTEUR:
STEFAANREUSE

BRUGGE - In de kerk van Male werd vrijdagavond een geslaagd krokusconcert gehouden met de Compagnons de la chanson d'amour.

Het concert werd georganiseerd door de parochiale werkgroep Male waar wij Wonen waarbij de opbrengst telkens geschonken wordt aan het goede doel. De aanwezigen genoten alvast van het optreden met Marijn Devalck, Ariadne Van den Branden en Jonhny Voners. Ze brachten onder meer chansons van Charles Aznavour, Gilbert Bécaud en Adamo.

Bedanking

Beste leden van “Male waar wij wonen”,

Vooreerst een zeer hartelijk proficiat voor de mooie avond, de perfecte organisatie en het zeer aangenaam onthaal. Jullie keuze van het programma was een treffer. De sfeer in de zaal en het succes van de artiesten was hiervan een prachtig bewijs. Ook na de voostelling hoorden wij alleen lof ! Verder was het voor mij als “ex-malenaar” een groot genoegen een paar “oude gezichten en kennissen” terug te zien. Maar last but not least wens ik in naam van de Raad van Bestuur, de begeleiders en de gebruikers van het dagcentrum Windroos het comité nog eens van ganser harte te bedanken voor de mooie bijdrage van maar liefst 2.000 € die we gisteren mochten ontvangen. Wij kunnen u verzekeren dat deze met zorg aan de brandbeveiliging van de gebouwen zal besteed worden.

U bent op het dagcentrum steeds welkom.

Met zeer vriendelijke groeten en nog een “merci de tout coeur”.

Jean-Marie CAUWE  Secretaris vzw Windroos

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het verslag

Male, 28 februari 2014 : Krokusconcert  Male, waar wij wonen.

Als men iets organiseert, mag men tegenwoordig achteraf steeds commentaar verwachten. Dit was dan ook zo na het concert “Compagnons de la chanson d’amour”. Over het artistieke van die avond mogen de meningen uiteenlopen, maar het doel dat Male, waar wij wonen vooropstelde, werd bereikt: dank zij de sponsors en het vele aanwezige publiek kon de vereniging 2000 € overhandigen aan de Arkgemeenschap, wat zal gebruikt worden voor een nieuw te bouwen opvangt(e)huis in Moerkerke, en nog eens 2000 € aan Windroos Brugge, waarmee de brandveiligheid in het huis in de Vlamingdam zal worden geoptimaliseerd.

In zijn openingswoord wees Jan Dekersgieter op het multifunctionele gebruik van het kerkgebouw, iets waarop Marijn Devalck, Johny Voners en Ariadne Van den Brande wat later op inspeelden. En zo begon het concert, Franse chansons met als thema alle mogelijke vormen van liefde.

Het trio bracht zowat 24 chansons, met o.m. “Belle histoire, Je viens pas te parler d’ amour, Les Champs Elysées, J’aime les filles, Paroles, Tous les garçons, La vie en rose , Chanson d’amour, om maar enkele gekende te noemen, nostalgie voor heel wat aanwezigen.

Dat het trio op het einde van de voorstelling van het publiek een staande ovatie kreeg, wijst er toch op dat heel wat mensen die avond hebben genoten, met dank aan beide heren zanger-acteurs en in het bijzonder aan de vrouw in het gezelschap met haar sterke vertolking bij solo gebrachte nummers.