Krokusconcert 27-02-2015

Een mooie herinnering aan een “ memorabele “ avond en ... dan nog € 3000 voor de goede doelen !!

Voorzitter Carlos De Rock

****************************************************************

Verslag van het concert.

Krokusconcert MWWW         Bartje zoekt het geluk.

Na een sfeervol winterconcert met Belladonna werd het krokusconcert met Bart Herman opnieuw een topper van formaat. Nadat Jan Dekersgieter, die in zijn verwelkoming de pastoor dankte voor het gebruik van de kerk en de twee doelen nl. Cadans begeleid wonen en ’t Couvent toelichtte, kon een glunderende voorzitter een cheque van 1500 € overhandigen aan Mevr. A.Naeyaert (Cadans) en aan pastoor Hugo.  Deze maakte van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat dit bedrag zou worden besteed aan het vernieuwen van de centrale verwarming in ’t Couvent én dat Male dit jaar 20 jaar kerk én 5 jaar pastoor zal vieren.

En dan was er Bart Herman met “Bartje zoekt het geluk”, een avond vol muzikale contrasten: een sterk ritmisch “Bartje is een leuke naam”, een rustig “Aanzoek”, waar je sterk (en in meerdere nummers) de country invloed horen/voelen kon, “Den eerste pieper”, in ’t West-Vlaams dialect, zijn liefde voor de rock-n-roll in “Help me make it throught the night”, “Bella Puglia”, een lied over een Vlaamse hiphopper met Italiaanse roots – ook dat was muzikaal hoorbaar-, Mamma, moeke, ma, de titel zegt het zelf, “Mijn prachtige Vlaanderen”, een ode aan ons vlakke land, want, zo zei hij, waarom moet je ’t zo ver zoeken als je alles hier hebt. Totaal anders was “Bij ’t buitengaan”, een pakkende hommage aan Bart Vanden Bossche, met sacrale orgelmuziek als begin en dan weer contrasterend “’t Zwin deur de bjietten jagen”, country op zijn West-Vlaams.

Het tweede deel moest nog  komen: “Alles staat stil”, “Slaap mijn kind”(moest met Kerstmis verschijnen, maar gebeurde pas met de verrijzenis), “Ilona”, Bart aan het klavier (zette zijn eerste stappen op de piano bij zijn meter in Male), een rockende Bart met ”Great Balls of fire”, wat blijkbaar zeer gesmaakt werd door de aanwezigen, “Als je weer wakker wordt”, door hem op een half uur geschreven in een wachtzaal, “Zusterliefde”, een lied opgedragen aan zijn jongere zus, die er steeds in slaagt de familie samen te brengen, opnieuw een rocknummer met “Lieve dromen”, “Feestlied” deels improvisatie voor jarig Anneke, 61 jaar van Sint-Kruis.

Tenslotte het gekende lied “Ik ga dood aan jou”, wat resulteerde in een staande ovatie. En nog was dit niet alles, volgden nog drie bisnummers: “Gele rozen”, “Ode aan de zon” en om af  te sluiten , waarmee hij begon “Bartje is een leuke naam”.

Opnieuw een avondje genieten. Op naar het volgende concert!

Eerste deel van het concert begon met 'Bartje is een mooie naam'.

***************************************************************

Tijdens de pauze een lekkere warme opkikker om te weerstaan aan de kou.

****************************************************************

Tijdens het tweede deel liet Bart ook zien dat hij een serieus partijtje piano kon spelen.