krokusconcert 2012 Free Souffriau

“Gewoon Free”, zo werd het krokusconcert 2012 van Male, waar wij wonen geafficheerd.

Het werd een “Buitengewoon Free”, want wat zij die avond, samen met haar band bracht, was werkelijk buitengewoon. Het werd een aaneenschakeling van 22 liedjes, vlot en ongedwongen door haar aan elkaar gepraat, soms ludiek met woordspelingen tussen haar en haar man, Miguel Wiels.
Naast eigen interpretaties van liedjes van Will Tura (o.m. Arme Joe, Ik ben zo eenzaam…), Ann Christy (De roos, Dag vreemde man), Liliane Saint-Pierre (Soldiers of love) en van eigen nummers (Doodgewoon, Ruimtevaarder, Doosje…) kreeg het publiek een totaal  Free met C.Dion’s “Ne partez pas sans moi”. Geen wonder dat ze op het einde van het concert een staande ovatie kreeg.
Na het eerste bisnummer, L.Cohens “Hallelujah”- Free solo met enkel pianobegeleiding door Miguel - bleef het zelfs na de laatste noot nog even stil. Als sluitstuk werd het Tura’s “Ik ben zo eenzaam zonder jou”, waarbij ze het publiek volledig op haar hand kreeg.
Die avond overhandigde de voorzitter namens MWWW aan de pastoor een cheque t.b.v. 3000 €,  een bedrag dat n.a.v. Sint Thomas van Kantelberg - 50 jaar parochie - besteed zal worden aan een nieuwe doopvont.

Alleen jammer dat in een kerk, bekend om een zeer goede akoestiek - er werden zelfs opnames klassieke muziek gemaakt - geluidstechnici altijd het laatste (luidste) woord hebben, waarbij het inhoudelijke van een tekst verloren gaat, maar … dit deed gelukkig niets af van “BUITENGEWOON FREE”. Iedereen was beslist tevree!

dvh