Kermisweekend 2015

Vrijdag 26 juni 2015:

VERNISSAGE KUNSTTENTOONSTELLING

Opnieuw mocht de organisator van de 8ste kunsttentoonstelling “Kunst in de kerk van Male”,  André Goossens, op een ruime belangstelling tijdens de vernissage rekenen. Gastspreker was dit jaar Valentine Deprez, exposanten waren Marc Geernaert, Bea Steen, Viviane Vandenbussche en het kantatelier Berkana met originele werken rond het thema “Kelten en kant”.

Officiele opening door de burgemeester van Brugge: Renaat Landuyt.

Om 20.00 uur volgde de officiële opening met o.m. de burgemeester, Renaat Landuyt  en een aantal prominenten uit CD&V-middens. Tijdens deze opening gaven de respectieve voorzitters van het Malle Male Feest, Guido Vandille en van MWWW, Carlos De Rock een korte uiteenzetting over het ontstaan van Male kermis.

De receptie achteraf, aangeboden door het feestcomité Male, werd verzorgd door bestuursleden van Male, waar wij wonen.

Zaterdag 27 juni:

Buurtfeest op de Rock-weide en reuze rommelmarkt;

organisatie 'Malle Malefeest'.

Zondag 28 juni : Kermiszondag.

De weersvoorspelling dit jaar was, in tegenstelling tot vorig jaar, gunstig. Male kermis kon dit jaar een meevaller worden… en dat werd het ook. Tijdens de vakantiemis werd afscheid genomen van het kinderkoor en werden Karolien en Erwin achteraf in de bloemetjes gezet, dit voor hun jarenlange inzet.

Schitterende Barbecue

Wat verderop, op het Kan.Decoeneplein, was het ondertussen werken geblazen- meer dan 300 inschrijvingen voor de barbecue – meteen zaten gelijkvloers en bovenverdieping van ’t Couvent vol. Die namiddag zou de voorzitter op ’t Peellaeertplein  een cheque van 500€ overhandigen voor het project Zwierezwaai in de BLO-school ’t Noordveld.

Het hoogtepunt van de kermis op het Peellaertplein.

De harmonie Werkerswelzijn blies met z’n aperitiefconcert er de sfeer in. Ook al begon de MWWW animatie pas om 14.00 uur, werd het ene na andere tafeltje bezet.

Eens het zover was, stonden de leerkrachten van VBS Kantelberg in voor de tekenwedstrijd en schattenjacht, zorgde Tom Goossens met zijn leerlingen voor dans en acrobatie – levende piramides -, swingde Malodie erdoor, was het rijtje schuiven bij Qoui?Fuur, het zwiermolentje, de voetbalarena en het verkeerspark, stonden niet minder dan 26 levende standbeelden in de doorsteek naar ’t Peellaertplein.

Ondertussen praatte een soms oververhitte voorzitter alles aaneen. Het plein leek een gezellige chaos, zeker met de klassieke ballentrap, letterlijk een schot in de roos. Volgde dansschool Ramon met latindansers en dan was er Willy Sommers! De massa was zo aangegroeid, dat er nauwelijks doorkomen mogelijk was, 1000 man ???

De Topact van de kermis:

WILLY SOMMERS

Tot volgend jaar?

Het werd weerom een topgebeuren en dit met dank aan het feestcomité Male en de stad Brugge, die logistiek steunden, aan Windroos voor het ter beschikking stellen van de tenten, aan Raf Adams die instond voor de muziek en aan het MWWW-team en  tal van losse medewerkers, die dit alles mogelijk maakten.

Alle foto's kan men bekijken via volgende link: