Male Kermis op het Peellaertplein.

De laatste zondag van ieder jaar is het verzamelen geblazen op het Peellaertplein te Male voor Male Kermis, georganiseerd door de werkgroep Male, waar wij wonen.

Er stond heel wat op het programma: na de vakantieviering (o.a. ter nagedachtenis van onze Geert) werd in het Couvent de jaarlijkse gezinsbarbecue geserveerd t.v.v. Cruushove te Sint-Kruis,. Er waren 300 aanwezigen en wij konden 600€ schenken aan het goede doel.

Onder een stralende zon werd rond 14 uur de aftrap gegeven voor het grandiose feest op het Peellaertplein met o.a. een dansoptreden van de afscheidnemende leerlingen van het zesde leerjaar en van het kinderkoor van de VBS-Kantelberg. Naast de schattenjacht  en tekenprijskamp voor alle kinderen van Male en ommeland was er ook de wedstrijd van levende standbeelden.  Uniek !

Op het plein was er ook heel wat animatie te beleven voor groot en klein, te veel om op te noemen .

De topact was een optreden van Jo Vally dat door enkele honderden mensen werd bijgewoond.

Daarna werden zo maar 200 ballen in het publiek getrapt door spelers van Jong Male .

Nadien werden er nog enkele prijzen verloot waaronder een midweekverblijf in Durbuy , twee overnachtingen met ontbijt voor 2 personen in het IBIS-hotel Antwerpen ,12 restaurantbonnen en tal van andere prijzen .

En ….. als ‘ surprise ‘ werden doosjes kaas verdeeld onder alle aanwezigen en … ook aan de mensen van de barbecue .

Het mooie feest werd gratis aangeboden door de werkgroep Male, waar wij wonen die volgend jaar 40 jaar actief is in Male. Het wordt een speciaal jubileumjaar…. De Romeo’s zijn alvast reeds verwacht voor de volgende kermis en … Scala zal het jubeljaar afronden !

Herinnering Male kermis

08.00 uur: koffiebar op het Peellaertplein.

10.30 uur: vakantiemisviering in de kerk Sint Thomas van Kantelberg.

12.00 uur: gezinsbarbecue in ’t Couvent, dit voor de 22ste keer, nu

t.v.v. Cruushove.

Volwassenen - € 16,00: barbecue-worst, brochette van gemarineerde kipfilet, gemarineerde rib, beenham.

Volwassenen vegetarisch menu - € 16.00: drie vegetarische hamburgers.

Kinderen tot 12 jaar - € 8,00; barbecue-worst, brochette van gemarineerde kipfilet.

Alle menu’s met groentenbuffet, rijstsalade, aardappelen, pasta, brood, koude en warme sausen.

Inschrijven kan (tot uiterlijk 17 juni 2018) bij de voorzitter Carlos De Rock, Malehoeklaan 17 (0472/22 50 52) of bij secretaris Cecile Huyghebaert, Kanunnik Duhamellaan 10 (0473/74 77 60).

Vanaf 14.00 uur tal van optredens op het PEELLAERTPLEIN en dit G R A T I S !

. ”Hits van vroeger en nu” met Raf Adams

. Krachtbalinitiatie door KBC Male

. Standjes van Chiro, KSA, VBS Kantelberg

. Schattenjacht en stoeptekenwedstrijd voor kleuters en lagere

schoolkinderen.

. Dansvoorstelling door de school VBS Kantelberg

. Verkeersparcours, springkasteel, driewielers en zwiermolen

. Pannavoetbal arena

. Grimestand

. Quoi?Fuur: gekke kapsels met Skriewer

. Wedstrijd “Levende standbeelden” in de doorsteek Brieversweg -

Peellaertplein, dit voor leerlingen van het 5de en 6de leerjaar  Het publiek

kiest de winnaar en maakt kans op een fles cava Don Jaime!

. Demonstratie van dansschool Ramon (16.30 uur).

. Top Act   JO VALLY   optreden om 17.00 uur op het Peellaertplein

In een droom zag ik je staan”   “Aan alle vrouwen”   “Mooi is het leven”

Dit zijn slechts een paar titels uit zijn omvangrijke oeuvre.

. Gratis ballentrap door Jong Male (17.45 uur).

. Aansluitend gratis verloting van een midweekverblijf in Durbuy voor 10 personen (Franky en Sylvie Tamsin – info@naardurbuy.be), een overnachting met ontbijt voor 2 personen in het IBIS-hotel Antwerpen  en tal van andere prijzen.

Kermis 2018

Male Kermis staat weer voor de deur.

Dit is een vaste waarde in het laatste weekend van juni: een gratis volksfeest in samenwerking met verenigingen, horecazaken en handelaars.

Op 24 juni organiseert het Feestcomité Male, Male, waar wij wonen en het Malle Male Comité, met medewerking van de Brugse buurtcheques en de Stad Brugge opnieuw Male Kermis.

De organisatoren danken alle handelaars en horecazaken voor hun financiële en/of logistieke steun. Zonder hen zou de organisatie van dit kermisweekend niet mogelijk zijn. Zij staan allen opgesomd in deze folder. Breng hen zeker eens een bezoekje. Immers ons kent ons!

Zoals voorheen brengt Male, waar wij wonen in de namiddag een mooi programma met muziek, zang, dans en animatie voor het hele gezin.

Hoogtepunt van de dag wordt om 17.00 uur het optreden van niemand minder dan Jo Vally!

Het schlagergenre heeft weer een ongekende populariteit bereikt en ook Jo Vally is weer ‘hot’