Zaterdagnamiddag

Enkele oude tractoren en hun bestuurders kondigden op zaterdagnamiddag de feestelijkheden aan met een rondrit door de straten van Male.

Een originele reclamestunt.

Zondag van Male kermis

Zondagmorgen… het regende niet maar het goot: heel het Peellaertplein stond onder, het water stroomde onder de tenten door. Bijna niemand geloofde er nog in dat die dag toch een topper zou worden… en het werd er een.

Vanaf 14.00. uur begon dan de animatie op het Peellaertplein: schattenjacht, stoeptekenwedstrijd, leerlingen van Kantelberg openden met een groepsdans, een nieuw springkasteel van Snappy, het oude zwiermolmentje deed het ook nog, schminkstandjes, krachtbalinitiatie, een verkeerspark, een swingend Malodie, Skriewer met zijn excentrieke kapsels…

In de doorsteek tussen de Brieversweg en het Peellaeertplein stonden op kleine podia 8 levende kinderstandbeelden, waaruit het publiek er één zou kiezen. 127 mensen dienden een beoordelingsblad in. En dan was er de ballentrap met Tomas Van Den Spiegel en twee Jong Male spelers. Grabbelen maar!  Dansschool Ramon volgde met een mix van Latijnse dansen, disco en hiphop om af te sluiten met een rock-and-roll uit de vijftiger jaren.

En zo werd het 17.00. uur, tijd voor de hoofdact: Bart Kaëll . Die kent er iets van om een uur lang  sfeer te brengen. Hij kreeg in geen tijd heel het Peellaertplein op zijn hand en dat stond vol. Tot slot werden nog enkele kunstwerken en tal van prijzen onder de toeschouwers verloot.

Dit alles werd weer eens aaneen gepraat door onze voorzitter, Carlos De Rock, met een muzikale inlijsting door Raf Adams en mogelijk gemaakt door de inzet van MWWW en tal van gelegenheidsmedewerkers.

Randanimatie op het Peellaertplein

levende standbeelden Dansvoorstelling Kantelberg Tekenwedstrijd kinderen Veel volk op het plein Onze voorzitter in topvorm Tijd om de dorst te stillen! Romain brengt een nieuw vat aan. nog veel volk prijsuitreiking levende standbeelden

Nu de topact: Bart Kall

Ondanks de regen 's morgens, toch een geslaagde kermis.