Kerstconcert met Conny Neefs en Lucas van den Eynde

Kerstconcert Male 2010

Zondagavond 19 december 2010 was het weer zo ver, ondanks de sneeuw en de winterse kou liep de kerk van Male vol voor het concert ‘Een formidabele kerst’ met Connie Neefs, Lucas Van den Eynde en ons Maalse kinderkoor o.l.v.Carolien. Het kinderkoor opende de avond met traditionele kerstliederen zoals ‘Midden in de winternacht’, ‘Kling klokjes kling’, ‘’t Is geboren’ en ‘Stille nacht’.
Daarop bracht Connie Neefs - een innemende dame - gekende en minder gekende kerstliederen met ondermeer ‘Wereld, waar ga je naar toe’, ‘Vrede voor iedereen’ en een eigentijds Marialied, gecomponeerd door haar begeleider Eric Devos, Tussendoor bracht zij ook een subtiele hommage aan haar broer, Louis die 30 jaar geleden met Kerstmis verongelukte, met het lied ‘’k Zou zo graag weer met je praten’.
Het tweede deel gebracht door Connie Neefs en Lucas Van den Eynde, die fantastisch wist in te spelen op het publiek, verwees duidelijk naar het œuvre van Louis Neefs met klassiekers als ‘Mijn dorp in de Kempen’, ‘’t Winkeltje’, ‘’t Was altijd zo’ en ‘Laat ons een bloem en het gras dat nog groen is’. Dit laatste lied is nog altijd brandend actueel en werd enthousiast door het kinderkoor meegezongen.
Lucas Van den Eynde bracht ons weer in de kerstsfeer met ‘Een formidabele Kerstmis’, het liedje dat hij zeventien jaar geleden voor het eerst zong in het tv-programma ‘Morgen maandag’. Hij hoopte dat hij zich de tekst nog herinnerde, maar hij is echt een goede acteur hoor! In samenzang met Connie Neefs en het kinderkoor sloten zij af met een kerstmedley en het mooie ‘Susa Nina’.
Pluim ook voor het begeleidende jonge trio o.l.v. Jan Borré.
Het werd een hartverwarmende avond waarbij ‘Male, Waar Wij Wonen’ aan de voorzitter van organisatie Leefbaar Wonen Huisvesting een cheque van € 3 000,00 kon overhandigen, met dank aan alle trouwe sponsors, sympathisanten en inwoners van Male.

Enkele foto's van het concert